Omgeving

Rinsumageest is een dorp dat al meer dan 1000 jaar bestaat. Een belangrijk en welvarend dorp, het heeft een rijke geschiedenis. Dit is nog zichtbaar in de dorpskern waar veel historische panden staan. Tegenwoordig is Rinsumageest een dorp met 1000 inwoners die hier met veel plezier wonen. Het heeft een school, een bloeiende dorpsvereniging en een vriendelijk praatje is nooit ver weg.

De Alexanderkerk in het dorp is ongeveer 1000 jaar oud en een van de oudste kerken in de omgeving. Zeldzaam voor Noord-Nederland is de ingemetselde crypte. In 2009 zijn de gereformeerde kerk waar u nu kunt logeren en de hervormde Alexanderkerk gefuseerd.

Interessante plekken in de buurt

Damwoude (3km) voor boodschappen (Albert Heijn, Spar, warme bakker, Chinees restaurant, snackbar)

Dokkum (5km) is een kleine stad met kleine straatjes, terrassen, historische gebouwen, een ruim winkelaanbod en meerdere restaurants. Een heerlijke plek om een dag of dagdeel door te brengen. Dokkum wordt voor het eerst genoemd in het jaar 754 en heeft dus een rijke geschiedenis.

Leeuwarden (20km) is de hoofdstad van Friesland en heeft alles te bieden op het gebied van cultuur, restaurants, winkels en uitgaansmogelijkheden. Zeker een bezoek waard.

Ameland is per boot bereikbaar vanaf Holwerd. De reistijd naar Holwerd is 10 minuten, vanaf daar is het 45 minuten varen naar het eiland. Ameland maakt deel uit van het Unesco Werelderfgoed en is uniek. Huur fietsen na aankomt met de boot en beleef een dag uitwaaien op het strand, zon, terrassen en het unieke landschap op dit prachtige Waddeneiland. Auto's zijn toegestaan op dit eiland en kunnen indien gewenst mee op de boot.

Schiermonikoog is per boot bereikbaar vanaf Lauwersoog. De reistijd naar Lauwersoog is circa 25 minuten, vanaf daar is het circa 45 minuten varen naar het eiland. Schiermonikoog maakt deel uit van het Unesco Werelderfgoed en is uniek. Huur fietsen na aankomt met de boot en beleef een dag uitwaaien op het strand, zon, terrassen en het unieke landschap op dit prachtige Waddeneiland. Auto's zijn niet toegestaan op dit eiland.